Ano, je to SUV a to je asi to, co ho nejvíce vystihuje, podle této charakteristiky je totiž přesně dělané.

Na první pohled
Vypadá přesně, jak má vypadat SUV – velké a namakané, s velkými průduchy vepředu a s typickými mřížkami. Pokud chcete nazvat jeho výraz, řekli byste, že je poměrně agresivní a na jízdu celý nažhavený. To samé můžeme říct i o bocích, ačkoliv tady už nejspíš dostal mírná sedativa. Testovací auto přišlo s 18 palcovými ráfky, které působily s masivním zbytkem dost nepřiměřeně, zvlášť v kontrastu s obřími oblouky kol. Zadní části dominuje jako obvykle dvojitý výfuk, který se zbytkem dohromady tvoří typickou představu SUV.

bmw

Uvnitř
Interiér je laděný v klasickém BMW stylu. 10,25 palcový iDrive systém je umístěn na palubní desce a umožňuje zobrazení snad miliónu technických parametrů o autě, jako je momentální využití energie, točivý moment, Break Energy Regeneration atd. Zvuk ze systému Harman je dosti přijatelný, přehrávání audiosouborů vás více než uspokojí. Při volení jednotlivých drive módů můžete na displeji detailně sledovat, co se děje v podvozku, řídícím systému a převodovce, což je velice elegantní. Sedadla jsou pohodlná a spolehlivě vás podrží, zvlášť když řídíte auto dynamicky. Panoramatická střecha je poměrně velká a nabízí pocit velkého prostoru v kabině, která ho sama o sobě má opravdu spousty.

Motor
Pod kapotou dieselu X5 najdete 3 litrový turbomotor a zvuk, který z něj vychází, je zkrátka fenomenální. Výkon stojí na 258bhp a mocných 560 NM točivého momentu. Z nuly na sto zrychlí za 6,9 sekundy což je vskutku úctyhodné od monstra, co váží skoro 2 tuny. Kombinaci torque enginu a technologie xDrive, doplňuje 8 stupňová ZF převodovka, která to všechno při řazení hladce zvládá. I zde je k dispozici ECO PRO mód, který vám nabízí i přehled, kolik kilometrů navíc díky němu ujedete.

Samozřejmě, že cítíte velikost tohoto auta, jakmile se ocitnete za volantem, ale jakmile si zvyknete, můžete ho s klidem posílat i do prudkých zatáček, opět díky skvělé technologii xDrive. Řízení je elektrické a poskytuje vám dokonalou zpětnou vazbu, zvlášť při volbě Sport a Sport Pro módu. Jízda je pohodlná a hladká v Comfort módu, což oceníte zejména na dálnici. Když už mluvíme o dálnici, X5 má 85 litrovou nádrž, která vám zaručuje dojezd více než 800 km!

volant

Na Indickém trhu je tento model X5 už téměř tři roky starý produkt a ve své kategorii má velké konkurenty, jako jsou Audi Q7, Jaguar F Pace a Volvo XC90. BMW X5 se na tento věk ale očividně necítí, díky šikovnému interiéru a snadnému řízení navzdory svému masivnímu zevnějšku, pro které jsou SUV stále známá. 3 litrový dieselový motor nabízí vždy praktičnost i dynamičnost zároveň. Pokud tedy zvažujete koupi SUV, X5 je stále volba, která se vyplatí.

regumis.cz | cicirka@seznam.cz

Related Posts

Palivo můžeme popsat jako chemickou látku nebo její směs, která má schopnost za správných podmínek spustit chemickou reakci při spalování. Při té se energie uvolňuje a mění se na teplo, které je možno využít dál. A to výrobci automobilu chtějí ještě více využít v budoucnosti. Jejich pozornost upoutalo biopalivo takzvané instantní uhlí. Jeho energetická účinnost je […]

Malé auto má samo o sobě hodně výhod. Samozřejmě, že pokud máme vícečlennou rodinu, tak to zrovna moc o praktičnosti řeč nebude. Zde jsou nastaveny úplně jiné priority. Není zrovna řeč o rodinném autě, s kterým jezdíme na dovolené, ale o daleko menším, které je ideální na provoz ve městě. Výrobci aut je člení do segmentu, […]

Dnes je velice snadné koupit auto, aniž byste měli šanci na testovací jízdu. Na online aukcích jako je eBay, si často vsadíte na špatného koně jen na základě kvalitního popisu a spoustě fotek, mnoho výrobců aut také nabízí schémata, díky kterým je koupě auta tak snadná jako objednat si knihu. Ačkoliv je dnes považováno za […]